بِسْـــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرحيم

Tuesday, November 23, 2010

Sijil Paling Merepek. S-P-M



Meter Sakit kepala aku tengok budak2 ni update status nak SPM dekat fesbuk malam ni gaya dia macam aku yg nak SPM.

Kalau tak sebab aku boring tahap nak mandi guna air jamban, takda nya aku kemaruk mengadap News Feed tu.

Sikit hari lagi agak2 boleh jugak aku rasa buat ABC guna Aircond.


Ni antara karenah yang aku sempat pulas dua tiga biji dari News Feed:

"
leyh da nak masuk tido....wish me luck for tomorrow paper"

-Ni la gaya tunggak harapan sekolah. Study siap revision dengan latihan 8ketul buku mak dia baru kalut beli semalam. Tu nak sambung revision atas katil pulak. 48A+ celah ketiak konfem !

"
tepu kpale asyik blaja je..."

-Ni nama dia gaya kuak lentang Tawakkal. Study sampai tepu wo. Selak buku Pendidikan Jasmani 2,3 helai terus buat semayang hajat mintak Tawakkal. Aku respek.

"
kwn2 doakn aq brjaya dlm SPM 2010.........muahhhhhhhhhhhhh.."

-Hish, yang ni susah sikit aku nak tafsir. Aku ingat Megan Fox je yang post status mcm ni. Sekali nama ada Bin. At least dia mintak kawan2 doa kan walaupun haram memang takda sekor kawan nak doakan dia.Yelah, kawan2 pon SPM jugak!


"SPM dh dtg,,,,,,babi btul.....mai aku nk jawab smua.....tobat x goyunk..poenn,...p pgi2 esok .... tobat nk p sepak kepala pengawas dulu..... pelaq.....sapew yg suh wt SPM babi nie...pelaq!!!!!!!! lancaw,,,,apa tataw....teneeeeniiiawww,,,!!"

-Sorry lah kawan2.Gaya ni aku tak dapat interpret asal usul dia.
Penat dah aku berjam jam call Professor Grifindor mintak interpret, dia pon givab.


Tapi yg paling aku pelik, zaman aku dulu tak sempat pon nak update status fesbuk or chat dgn kawan. Fesbuk pon belum wujud lagi. *KTAAAANGG !* (tlg ignore bunyi kepala aku dicium hammer ketot)

Halamak, sorry la aku lupa aku ambik SPM baru tahun lepas.

-Tapi seriously, aku tak sempat pon nak bukak fesbuk eh silap, myspace, (ala zaman Renaissance eh rebellious aku dulu2.faham2 je la)

-Budak2 makin maju, kalau beromen tepi jalan pon diorang boleh buat, setakat study sambil fesbuk takda hal punya lah.

-Aku dulu revision takda kat fesbuk.Semua atas BOOK saja.Kuno. Sekarang revision fesbuk.Kawan2 laki aku dulu nak mandi wajib pon tak sempat katanya. Aku pelik jugak.mengadap buku Bio bab Reproduction pon kena mandi wajib.

-Budak2 sekarang agak2 dah penat study, online.Satu tab bukak fesbuk, lagi satu bukak redtube eh youtube.


-Aku dulu dapat 20A+, takda orang tepuk tangan pon.Family buat diam je.Keep it low kata Mak.
-Budak2 sekarang dapat 1A pon mak bapak buat kenduri siap panggil Obama bersilat.


-Aku dulu masa atas kerusi tengah mengadap paper, setakat Bismillah dengan ayat penerang hati.
-Budak2 sekarang belum dapat paper lagi dah bukak Yaasin siap tasbih. Bismillah 21 kali tak lebih tak kurang.Bagus betul. Tapi jangan kalut (rujuk kamus Besta) sangat.Bukannya nak pergi perang dengan Megatron. Gagal, repeat lah.Bak kata adik aku, pe de hal.Sap kok lu.









p/s: FYI, adik aku baru 10 tahun.Perempuan.

8 comments:

Anonymous said...

sbb tula.. ko xley update fb sbb zaman ko xde g...
huhuhu.....
ak igat klow ade ngan kaw skali trsarung cm dyowng..

Akulah Shy. said...

kejadah sangat xda fb apa nya.aku SPM baru tahun lepas.haha

Eddy Cherita said...

Shy kembali!!!~ :)

Akulah Shy. said...

kejadah nya eddy ?

ah bu said...

hye hot chick.

Akulah Shy. said...

hey makcik

ur sister in islam said...

advices for u n me:

say n write good things only. so that not just the readers get benefit, we ourselves also get rewards from Allah, insyaallah.

All words that come out from our mouth / shown through our writings may represent our heart. so beware when we want to say something. think twice!

always follow what had been prescribed by Allah to us. May Allah's bless always be with us. Hope that we will meet in His jannah. Amin. Really want to go there. plz pray 4 me too.

~refer alquran: chapter 3, verses 133-139~

Akulah Shy. said...

okay thanks.