بِسْـــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرحيم

Thursday, February 11, 2010

Gara2 stok banyak, bisnes pertama di muka bumi.


Aku x jual Sahibba or Saidina.Kau dah silap belog.Ini bukan Sykt Permainan Msia (SPM).

Standed lah budak2 tengah tunggu nasib dinilai di tangan ntah pacik dan macik yg dgn sesuka hatinya boleh musnahkan masa depan aku jz sebab angka giliran aku bukan 888888888.
Alahai, Surat Perintah Mahkamah.Apa boleh buat.

"Ini nambe Tak Ong" kata orang Cina bila tgk angka giliran aku.
Kerut dahi aku jawab "Tak Ong x habis sekolah, dia tahun lepas dah berenti.Ini number wa."
Lagi kerut dahi Leng Cai (laki hensem) Cina tu.

Aku balas dgn dahi double kerut.
Lawan punya lawan kerut dahi last2 aku menang.Myb kulit dahi aku banyak.
Dgn selamba aku ckp "Mata lu sepet.X payah kerut"

Agaknya dia takut mata dia tenggelam, terus dia blah.

Soalan yg paling common bila dah habis SPM: "BUAT APA SEKARANG ? KERJA ?"
Setiap kali aku dengar 4 ketul words ini, cotton bud k
at rumah aku habis serta merta.
Tapi sebab nak maintain record tak-nak-kalah, aku
jawab: "Buat Bisnes"

"Bisnes ?"

"Ada la sikit2.stok banyak.alang2 buat bisnes."

"Oh jual apa ?"

"Lemak Tepu.Nak order ?"


12 comments:

Kamal Hakim said...

shy kalo u pasan i follower bru u. Dan sebab i follow blog u sebab u punye post rata2 sakit otak. No offense hahahaha :p

Akulah Shy. said...

err . yeke ? x silap aku smua blogspot mcm ni kot.unless klau ada guna layout luar mcm ko.n aku x suka guna layout luar.berat nak uplod.aku prefer simple je.heran aku.apa yg sakit otak nya ? eh klau xnak follow, aku x paksa pon kau follow.aku blogging bukan nak kutip folower.

Kamal Hakim said...

erk..there seems to b a misunderstanding here.. mungkin gaya bhsa i agak offensive kot sbg first timer. Wut i meant by sakit otak is tht u punye post mampu wat i ketawa sorg2...in a positive manner la.. seriously i mmg terhibur.. sorry lah yer if i was being offensive. my bad.. and if my medula oblongata still serves me, i didn't made any criticism on yer layout.. hehe :)

Eddy Cherita said...

betul tu.. aku back up shy!! keep it up shy.. u r the best!! blog u mmg lawak giler.. tiap2 hari i tunggu post baru..

SHY! SHY! SHY! SHY! (sorak beramai2)

ah bu said...

ohoi... makcik jual lemak tepu..
bg bungkus itu tepu lemak 18 ratus kali 14 set...

boley??

hahaha...

ah bu said...

shy.. ayat diew blog u saket otak means dat.. u nih tuleh jenis masuk air like me la ngeng. haha..

Akulah Shy. said...

kamal hakim: err . then knapa ckp post rata2 ? haih.susa2 je ckp bhsa complicated.ok ok.sorry lah misunderstood

eddy: alaaa . tgk tu.cmnt 1 ja ! :D

ahbu: 1800 x 14 set ? okay.buat payment dlu baru dpt barang.

ah bu said...

oi.. u kate ngan ai free of charge je! haha...

Akulah Shy. said...

TARAK BENDA FREE DLM DUNIA NI OK ?

ah bu said...

tandas jiran ai.. masuk free! haha..

ah bu said...

tandas jiran ai.. masuk free! haha..

Akulah Shy. said...

bagus.slalu2 lah p berak ruma dia