بِسْـــــــــــــــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرحيم

Saturday, May 22, 2010

Raya Cina tahun depan aku buat Tiger Show.

1700hrs, Baru celik mata after semalaman x dapat tidur tension masuk Wakenabeb. (??)

1900hrs, Aksi Sprint ke PC Depot beli Pendrive cz pendrive lama kena Virus Telan-Memory-Cilaka-Betul.

2000hrs, Ajar Mamak Nasmir sebut & maksud "Take Away". Sempat aku selit selit buat tarbiah "Kasi murah dkt Awek Cun". Gelabah pulak jawab fon bila ibu call.

2030hrs, gaduh dengan Kelam sebab seksa kelawar. Terer betul, badan mcm Garfield pon dapat cekup kelawar.
Kesian punya pasal aku park kereta luar porch rumah sebab Tongkoi (kelawat td dah ada nama) tengah nyawa2 ikan koi dkt tempat Parking Lamboi Gallardoi aku.


APA KAITAN?


Conversation aku dengan Ibu dekat Mamak's tadi:
IBU: Dekat mana ?

AKU: Dekat masjid tengah dengar Agenda Qiamullail esok malam.
IBU: Oh baguss.
AKU: Ada apa Ibu ? Eda nak sambung tarbiah depa, eh, nak sambung dengar tarbiah.
IBU: Takda, ibu balik lewat sikit.
AKU: Ibu kat mana ? Buatpa ?

IBU: Parit Buntar, Perak tengah dinner dengan Family.
AKU: *pelik sejak bila baik dengan Family sana ni?* .................CAISHH ! Dah jumpa Family Original tak bagitau !
IBU: hehehehehehe. CNY tahun depan kita buat Tiger Show ok ?
AKU: LION DANCE la Ibu.


Punca Kuasa Genetic Mata Sepet (tapi tah mcm mana aku dapat Genetic Jawa)

Family 1Malaysia: Melayu, Cina, Indian, British
Err, 1Dunia kah?
*sikit hari lagi Najib datang rumah aku panggil TV3 buat liputan khas

7 comments:

amar haziq said...

1 family ade macam2 race
nice;)

jenguk2 lah blog saya;)
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

Eddy Cherita said...

hahaha.. shy sangat bengong.. eh, sangat best!!~

memang takde kaitan langsung dgn parking kete kat luar & takde kaitan langsung dgn kucing u tu..

tapi i terbayang u wat tiger show tu.. :p

Akulah Shy. said...

eddy: ada kaitan la jugak skit2.nak bgtau bila yg my mom cal tu.:D

ah bu said...

sombong aih.
diew xpnh drop comment lala.

psst best la 1 malaysia.
muhibah ;)

Akulah Shy. said...

tau xpe.nk drop cmnt cane dh klau dah awak tu pemalas nk post entry.
letak gmbr pstu tulis 2 patah.nk cmnt apa ?

Dovy Lace said...

ann biase mlas nk bce blog org..
but urs? klakar gler!!..best2..hahaha

ah bu said...

oi. mane ilang?